• 8 345 52 345
  • info@sakiaivsb.lt

Sveikos gyvensenos propagavimas

2016.05.09
Stiprinkime sveikatą važinėdami dviračiu

Ramaus pasivažinėjimo dviračiu valanda leidžia sudeginti apie 500 kalorijų! Reguliarus dviračio pedalų mynimas leis pagerinti savijautą, numesti keletą papildomų kilogramų ar tai gali būti puiki priemonė aktyviai praleisti laisvalaikį su šeima ir draugais.

11873760_931446466911684_833132908885654220_n.jpg

Važinėjimas dviračiu – tai ne tik vertingas indėlis į ekologiją, bet ir neginčijamos naudingumo sveikatai tiesos. Dviratis – tai tam tikra prasme jums gali tapti ne tik draugu, bet ir jūsų sveikatos išsaugotuoju, gydytoju. Ir jei vis dar nežinote, ar verta investuoti į dviratį, pažiūrėkite į šias 10 priežasčių, kurios pakeis jūsų požiūrį ir paskatins minti pedalus.

1. Pergalė prieš ligas
Tikriausiai visi žinome, jog svarbiausia yra sveikata. Reguliarių pasivažinėjimų dėka reikšmingai sustiprinsite savo imunitetą, nes tam, kad būtų aktyvuotos apsauginės organizmo funkcijos kovai su ligomis pakanka ir vidutinio sunkumo fizinės veiklos.

2. Jaunina
Yra įrodyta, kad reguliarus važinėjimas gerina kraujotaka ir medžiagų apykaita. Šalinami toksinai ir gaminamas kolagenas, kuris padeda sumažinti raukšlių atsiradimą ir paspartinti gijimo procesą. Tai pat važinėjimas dviračiu gali apsaugoti jūsų odą nuo kenksmingo ultravioletinių spindulių poveikio ir sumažinti odos senėjimą. 

3. Gerina virškinimą
Be išorinio važinėjimo dviračiu poveikio tikrai pajusite, kaip ši veikla veikia jus ir iš vidaus. Esmė tame, kad ši veikla leidžia pagreitinti maisto virškinimą ir maksimaliai įsisavinti visas maistingąsias medžiagas bei išvengti diskomforto, kuris pasireiškia sunkumu ir pilvo pūtimu. Tokia fizinė apkrova lemia natūralų kvėpavimo ir širdies ritmo paspartinimą, kuris stimuliuoja žarnyno raumenis.

4. Gydo širdį ir gerina plaučių veiklą
Tyrimais nustatyta, kad reguliarus važinėjimas dviračiu gali sumažinti širdies ligų riziką 50 proc. Nuvažiuodami per savaitę tik 30 km. širdies ligų riziką sumažinate daugiau nei per pusę lyginant su žmonėmis, kurie to nedaro. Logiška, kad važinėjimo dviračiu metu jūsų plaučiai dirba kur kas aktyviau ir jūs sunaudojate 10 kartų daugiau deguonies. Tokiu būdu jūs taip pat treniruojate savo gebėjimą normalizuoti kvėpavimą. O viso to rezultatas – didelis atsparumas ir ištvermė, kuri leis jums įveikti daugiau fizinių apkrovų dedant mažiau pastangų.

5. Padeda atsikratyti nepageidaujamo svorio
Važinėjimas dviračiu – puiki alternatyva žmonėms turintiems antsvorio. Nuimama nepalanki apkrova, kurią gauna stuburas ir kojos kitokių užsiėmimų (bėgimo, naudojimosi treniruokliais) metu. Maža to, važiuodamas dviračiu žmogus jaučia didesnį psichologinį patogumą, nes nesigėdija šalia esančių aplinkinių, kaip pavyzdžiui, dažnai yra sporto salėje. Važinėjimas dviračiu – tai puikus variantas ir tiems, kas tiesiog norėtų sudeginti nereikalingas kalorijas ar palaikyti gražias formas.

6. Stiprina raumenis
Važiavimo dviračiu metu dirba beveik visos raumenų grupės (pilvo preso raumenys taip pat). Reguliarios treniruotės padės jums atsikratyti kūno „sumedėjimo“ ir pagražinti figūrą. Važiuojant dviračiu nuolat tenka stebėti kas vyksta mūsų akiratyje, tai yra veiksminga mankšta akių raumenims, kuri sumažina trumparegystės atsiradimo riziką.

7. Sveiko miego garantija
Dviračio pedalų minimo rytais praktika puikiai padės greitai pabusti ir be didelių pastangų užmigti vakare. Tyrimų rezultatai rodo, kad 20 – 30 minučių trukmės pasivažinėjimai dviračiu kas antrą dieną lemia, kad kenčiančių nuo nemigos žmonių laikas, reikalingas užmigimui sumažėja du kartus, o miego laikas pailgėja beveik viena valanda. Pažymima, kad buvimas gryname ore padeda atstatyti biologinį ritmą ir pašalina iš organizmo kortizolį – streso hormoną, kuris trukdo giliam miegui.

8. Teigiamai veikia smegenų veiklą ir skatina jaustis laimingiems
Fizinio aktyvumo metu pagerėja deguonies patekimas į pilkąją medžiagą, o tai „uždega“ neuronus. Tai skatina geresnę protinę veiklą: naujų minčių atsiradimą ir kūrybinio potencialo vystymąsi. Važiavimas dviračiu skatina naujų ląstelių kūrimąsi smegenų dalyje, atsakingoje už atmintį.

9. Sielos harmonija
Važiavimas dviračiu vidutiniu greičiu padeda smegenims gaminti dofaminą – hormoną, kuris sukelia pasitenkinimo ir malonumo jausmą. Todėl nuovargis, kuris persekioja daugelį žmonių sumažėja 65 proc. Ir žinoma, negalima nepaminėti to, kad važiavimo dviračiu metu išsiskiria hormonai, kurie padeda atlaikyti stresą ir daro žmogų laimingą.

10.Padeda kovoti su žalingais įpročiais
Ne paslaptis, kad kiekvienas žalingas įprotis – tai priklausomybė. Kaip jį įveikti dviračio dėka? Labai paprastai: tiesiog vieną aktyvumą pakeiskite kitu – naudingesniu. Pavyzdžiui, vietoj dar vienos spurgos ar cigaretės sėskitės ant dviračio ir minkite pedalus. Žinoma, pradžioje bus nelengva, tačiau palaipsniui ir nepastebėsite kaip žalingas įprotis taps naudingu.
Tai tik keletas argumentų, kodėl verta įsigyti dviratį. Tad dar jei to nepadarėte, suskubkite, nes vasara ir geras oras amžinai nebus!

Visuomenės sveikatos specialistė Justė Naujokaitytė


Atgal

Mūsų draugai