Book Appointment

© Union Dental. All rights reserved. Powered by YOOtheme.

Persivalgymo žala organizmui

Svarbiausias ir esminis mitybos principas – saikingumas. Pilnumo jausmas ateina vėluodamas, todėl visada yra pavojus persivalgyti. Deja, tiesa ta, kad didesnė maisto porcija malonumo ir naudos nesuteiks net per šventes. 

Reikėtų pasistengti mėgautis kiekvienu maisto kąsniu iš lėto, pajusti visus jo teikiamus skonius. Jeigu valgote skubėdami ir nesusikoncentravę į maistą, blogai jį sukramtote, greitai prikemšate skrandį ir persivalgote. Reikia atminti, kad sotumo jausmas atsiranda pamažu, valgant lėtai, praėjus maždaug 20-30 min. nuo pirmojo kąsnio.

Natūralu, kad per šventes daugelis leidžiame sau atsipalaiduoti ir dažniau valgome akimis, nei racionaliai klausome kūno poreikių, taip priverčiame organizmą dirbti  viršvalandžius. Nieko baisaus pasmaližiauti ir per šventinį laikotarpį ar atostogų metu, pamiršti skaičiuoti kalorijas, tačiau kas nutinka, kai pamirštame ribas?

Persivalgymo poveikis organizmui:

Kai valgome daug, o ypač riebaus maisto, ne tik skrandžiui, bet ir kitiems organams reikia dirbti daugiau, virškinimui ir visoms kūno funkcijoms sunaudojame daugiau energijos. Organizmas į normalų režimą turėtų grįžti per 24–72 valandas, rizikuojame ir ilgalaikiais poveikiais, tokiais kaip „Riebalinio audinio padidėjimas (riebalai iš maisto, kaip energijos atsargos, „sandėliuojami“ kūne),

Sotumo atsako sumažėjimas (išsiderinęs sotumo jausmas),

Suprastėjusi kognityvinė sveikata (protinis darbingumas),

Lėtinių ligų rizikos augimas (dėl didelio kiekio cukraus kraujyje didėjantis gliukozės kiekis apkrauna kasą, kurios paskirtis yra išskiriant hormoną insuliną stabilizuoti gliukozės kiekį. Didelis insulino kiekis gali palaipsniui didinti toleranciją šiam hormonui, ir taip didinti riziką susirgti II tipo diabetu).

Jeigu po valgio jaučiate šiuos simptomus: mieguistumas, pilvo pūtimas, diskomfortas, pykinimas, vėmimas, didelė tikimybė, jog nesugebėjote suvaldyti maisto kiekio ir šiuo metu organizmas kovoja su trumpalaikiu persivalgymu. Žalingiausia, kuomet per 1-2 valandas privalgoma daug skirtingų patiekalų, viskas užpilama dideliu kiekiu skysčio. Po tokio valgymo sprinto tikrai pasijausime apsunkę ir maisto teikiamą malonumą užgoš persivalgymo pasekmės. 

Emocinis valgymas – kada susirūpinti?

Jeigu persivalgymas apsilanko ne tik per šventes, bet yra dažnas svečias kasdienybėje, Rekomenduojama atkreipti dėmesį – galbūt jums išsivystęs emocinis valgymas. Jeigu po valgymo jaučiatės prastai (emociškai), kaltinate save, nuolat jaučiate nerimą ir kt. vertėtų apie tai pasikalbėti su mitybos specialistu.


Dažnas persivalgymas gali kankinti ir tuos, kurie dienos metu nesurenka reikalingų kalorijų, neturi laiko normaliai mitybai, tad iš didelio alkio persivalgo prieš eidami miegoti. Nustatyta, kad su emocinio valgymo problemomis dažniau susiduria moterys. Jos taip pat jautresnės alkio hormonui (grelinui), dėl to persivalgymo rizika gali išaugti ir per šventes.

Kaip pašalinti persivalgymo pasekmes?  Puikus pagalbininkas – iškrovos diena, kai vartojamas mažesnis kiekis kalorijų arba visiškai nevartojama maisto. Iškrovos dienos stimuliuoja medžiagų apykaitą, padeda organizmui deginti  riebalų atsargas ir šalinti toksinus. Iškrovos dieną reikėtų išgerti 2-3 l vandens, taip pat galima rinktis žolelių arbatas. 

Parengė visuomenės sveikatos specialistė Indrė Biemolt

Šakių rajono visuomenės sveikatos biuras
Kur mes esame

Bažnyčios g. 39 A
LT-71123, Šakiai

Kontaktai
Darbo laikas
  • Pir - Ket

    8 - 17 val.

  • Pen

    8 - 15.45 val.

  • Šeš - Sek

    Nedirbame

Privatumo politika | Asmens duomenų apsauga

© Union Dental. All rights reserved.
Powered by YOOtheme.

© Visos teisės saugomos, Šakių rajono visuomenės sveikatos biuras

Skip to content