Book Appointment

© Union Dental. All rights reserved. Powered by YOOtheme.

Kodėl šokiai gali būti veiksmingesni metant svorį nei kitokia fizinė veikla

Nors norintiems numesti svorio rekomenduojama mankštintis, tačiau dažnai ilgainiui tam pritrūksta valios. Juk tai monotoniškas, dažnai sunkus darbas, kurį paprastai esame priversti atlikti vieni. Tačiau mokslininkai nustatė, kad šokiai gali būti veiksmingas būdas numesti svorio. Šokiai, kaip fizinė veikla, paprastai yra smagesni už įprastą mankštą ir netgi gali paskatinti socialinį bendravimą, rašo „Medical News Today“ (MNT).

Tokią išvadą padaryti leido neseniai atlikta metaanalizė, kurioje buvo įvertinti 10 šokio naudą antsvorio turintiems ar nutukusiems žmonėms nagrinėjusių tyrimų duomenys.

Atlikus analizę nustatyta, kad reguliariai šokant, pagerėja tokie rodikliai kaip kūno masės indeksas (KMI), juosmens apimtis, kūno riebalų procentinė dalis ir numestų kilogramų skaičius, lyginant su nešokančiais žmonėmis.

Analizės išvados skelbiamos žurnale „PLOS ONE“.

Tyrimuose analizuota daug šokių formų, įskaitant step-aerobiką, rungtynių šokius (angl. cheerleading), kūrybinį šokį, zumbą, bhangrą, liaudies šokius, šokių vaizdo žaidimus, kadrilį (angl. square dance), supaprastintą šokį ir kūno rengybos aerobiką.

Visi kiti tyrimo dalyviai, išskyrus kadrilio šokėjus, kurie šoko 5 dienas per savaitę, ir bhangros šokėjus, kurie šoko du kartus per savaitę, šoko tris kartus per savaitę.

Šokių užsiėmimai truko nuo 40 iki 90 minučių. Visi tyrimai truko ne trumpiau kaip 4 savaites, dauguma – 3 mėnesius, o vienas – metus.

Kodėl šokis gali būti naudingesnis už kitas mankštos formas

Sėkmingos mankštos pagrindas – ilgalaikis jos režimo laikymasis, o šokiai gali būti pakankamai patraukli pramoga, suteikianti motyvacijos tęsti užsiėmimus ilgesnį laiką.

Kaip MNT pažymėjo šioje metaanalizėje nedalyvavęs Naujosios Meksikos valstijos universiteto visuomenės sveikatos profesorius dr. Jagdishas Khubchandani, „tradicinė mankšta reikalauja daug motyvacijos ir yra suvokiama kaip pastangos, dažnai susijusios su dideliais papildomais reikalavimais, [pavyzdžiui,] ekonominiais, fiziniais, skausmo [pojūčiais], laiko ir t. t.“

Taip pat šiame tyrime nedalyvavusi šokių ir kūno rengybos klubo „Through the Body“ įkūrėja Stephanie Escobedo sakė, kad „atradus mėgstamą fizinio aktyvumo rūšį bus lengviau įsipareigoti reguliariai užsiimti fizine veikla“.

„NutraNourish“ funkcinės medicinos gydytoja dr. Menka Gupta, komentuodama metaanalizės išvadas, pažymėjo, kad tai ne pirmas kartas, kai atkreipiamas dėmesys į šokių naudą sveikatai.

Jos teigimu, šokis teikia pakankamai malonumo, kad jį būtų galima laikyti tinkama fizinio aktyvumo forma savo fiziologinę sveikatą pagerinti norintiems žmonėms.

Dr. M. Gupta taip pat pažymėjo, kad šokiai gali būti naudingi ne tik siekiantiems pagerinti KMI. „Maloni fizinė veikla taip pat gali pakelti nuotaiką ir sumažinti stresą, todėl tokio pobūdžio mankšta gali būti naudinga psichikos sveikatai, – sakė ji. – Malonumas yra puiki motyvacijos priemonė, nes jis yra susijęs su dopaminu. Be to, panašu, kad maloni fizinė veikla padeda geriau išsimiegoti, o tai suteikia papildomos naudos sveikatai.“

Dr. J. Khubchandani taip pat citavo tyrimo išvadas, kuriose teigiama, kad šokiai gali pagerinti vykdomąją funkciją, suteikti fizinės ir psichologinės naudos.

Kokie šokiai teikia didžiausią naudą?

Tačiau kokia yra geriausia šokio forma žmonėms, siekiantiems pagerinti savo sveikatą?

Dr. M. Gupta atsakė paprastai: „Kai žmonės manęs klausia apie geriausią fizinio aktyvumo formą, paprastai atsakau: „Tai, kas jums labiausiai patinka, kad galėtumėte pasirinkto režimo laikytis ilgai ir nuosekliai“.

Panašios nuomonės laikėsi ir dr. J. Khubchandani, taip pat pridūręs, kad reikėtų rinktis finansiškai prieinamą šokio formą, kuria „galima užsiimti nuolat, kuri padeda susikurti rutiną ir socialinius santykius ir kuri, pageidautina, yra pakankamai intensyvi (pavyzdžiui, hiphopas, zumba ir kt.)“.

Vyresnio amžiaus žmonėms arba tiems, kurie ieško mažesnio intensyvumo užsiėmimų, dr. M. Gupta rekomendavo pramoginius šokius. „Tai puiki socialinės sąveikos forma, padedanti ugdyti bendruomeniškumo jausmą. Šie šokiai taip pat puikiai tinka pusiausvyrai, laikysenai ir širdies bei kraujagyslių sveikatai gerinti“, – sakė ji.

Ji taip pat gyrė zumbą, kuri paprastai susideda iš intervalinių treniruočių, kai kaitaliojami greiti ir lėti ritmai. Dr. M. Guptos teigimu, tai yra didelio intensyvumo intervalinės treniruotės forma, galinti padėti ilgiau išsaugoti proto aštrumą.

„[Zumba] taip pat gerina nuotaiką ir kognityvinius gebėjimus, pavyzdžiui, sprendimų priėmimo įgūdžius. Ji padeda kurti naujas nervų jungtis, ypač tose srityse, kurios susijusios su vykdomosiomis funkcijomis, ilgalaike atmintimi ir orientavimusi erdvėje“, – aiškino dr. M. Gupta.

Be to, pasak jos, zumba padeda sumažinti stresą ir padidina geros savijautos hormono serotonino kiekį.

S. Escobedo sakė tikinti, „kad visos šokio formos yra naudingos sveikatai“.

„Baletas, – teigė ji, – puikus būdas lavinti raumenų jėgą, pusiausvyrą, laikyseną ir ištvermę.“

„Šiuolaikinis ar modernus šokis – dar vienas stilius, naudingas dėl panašių priežasčių kaip ir baletas, tačiau šiuolaikinio šokio šokėjai dažnai atsigula ant grindų ir vėl atsistoja, o tai lavina judrumą ir bendrą jėgą“, – sakė S. Escobedo.

Specialistė iš savo patirties pridūrė, kad bene populiariausios yra kadrilio pamokos, skatinančios „svorio metimą, ištvermę, pusiausvyrą, vikrumą, koordinaciją, atmintį ir dar daug kitų dalykų“.

Per vieną 50 minučių trukmės užsiėmimą šokėjai nueina nuo 3 000 iki 5 000 žingsnių.

„Tai žymiai smagiau nei bet koks kitas priverstinis fizinis aktyvumas“, – sakė S. Escobedo.

Dr. M. Gupta paminėjo dar vieną svarbią aplinkybę, renkantis šokio stilių, – pasirinkti tokį šokį, kuris jums ir kitiems šokėjams yra emociškai artimas.

„Mano atveju tai būtų zumba ir Bolivudo šokiai. Bolivudo šokiai mane sugrąžina į vaikystę, kai šokdavome pagal kiekvieną naujo Bolivudo filmo muziką. Tai sužadina daug prisiminimų, leidžia pajusti ryšį su vaikystės draugais ir šeima“, – atviravo ji.

www.lrt.lt informacija

Šakių rajono visuomenės sveikatos biuras
Kur mes esame

Bažnyčios g. 39 A
LT-71123, Šakiai

Kontaktai
Darbo laikas
  • Pir - Ket

    8 - 17 val.

  • Pen

    8 - 15.45 val.

  • Šeš - Sek

    Nedirbame

Privatumo politika | Asmens duomenų apsauga

© Union Dental. All rights reserved.
Powered by YOOtheme.

© Visos teisės saugomos, Šakių rajono visuomenės sveikatos biuras

Skip to content