• 8 345 52 345
  • info@sakiaivsb.lt

Sveikos gyvensenos propagavimas

2015.03.05
Kaip stiprinti imunitetą ir pavasarį pasitikti sveikam?

imunitetas.jpgPraėjus šaltajam metų sezonui žmonės neretai pradeda skųstis nusilpusiu imunitetu, padažnėjusiomis peršalimo ligomis, nuovargiu, mieguistumu, vangumu, prasta nuotaika, sausa ir šerpetojančia oda, pablogėjusiu regėjimu. Šių nemalonių simptomų priežastis paprastai yra šviežių vaisių bei daržovių trūkumas žiemą ir ligos, susilpninusios organizmo funkcijas.
Imunitetas – tarsi skydas, apsaugantis žmogaus organizmą nuo visko, kas svetima. 

Įvertink situaciją ir imkis priemonių
Natūralus organizmo atsparumas sumažėja dėl: 

• dvasinio ir fizinio pervargimo, psichologinių problemų, streso;
• chroniškų ligų, tokių kaip širdies ir kraujagyslių ligos, diabetas;
• operacijų, didelio kraujo kiekio netekimo;
• medicininių švitinimų arba stipraus ir/ar ilgo švitinimo UV spinduliais;
• nikotino ir alkoholio vartojimo;
• vitaminų, mineralų bei antioksidacinių medžiagų trūkumo ar didesnio jų poreikio. 

Imuninę sistemą galima stiprinti, tam reikia: 
• Daug gryno oro; manksta_KKRC_foto.jpg
• Daugiau judėti;
• Apsilankyti saunoje;
• Reguliariai praustis pakaitomis šiltu ir šaltu vandeniu;
• Gerai vėdinti orą patalpose;
• Sveikai maitintis: organizmas turi gauti visų reikalingų medžiagų. Itin svarbūs baltymai, jų yra varškėje, kiaušiniuose, svarbu valgyti žuvį, daržoves, gerti įvairių sulčių. Organizmas taip pat turi gauti ir angliavandenių, ir riebalų, vitaminų E, C;
• Pasiskiepyti. 

Kaip išsaugoti jėgas ir gerą nuotaiką?
Kasdieniai pasivaikščiojimai gryname ore po pusvalandį ar valandą per dieną veikia kaip žvalumo ir geros nuotaikos užtaisas, tonizuojantis nervų sistemą. Pageidautina išeiti pasivaikščioti šviesiuoju paros metu, kad kompensuotum žiemą patirtą saulės šviesos trūkumą.
O kaip gi kovoti su hipodinamija? Savaime suprantama, blogiausiu atveju tiks bent jau elementari rytinė mankšta. Galite išmėginti masažą, kontrastinį dušą, eiti į pirtį arba sauną, lankyti baseiną ir panašiai.
dziaugsmas_51deb86246f20.jpgĮtraukite į savo dienos racioną produktų, kuriuose būtų daug ląstelienos – tai vaisiai ir daržovės (pageidautina, kad būtų švieži, tačiau tinka ir marinuoti bei rauginti). Reikėtų valgyti ryškių spalvų gamos produktus (pomidorus, paprikas, lapines salotas, apelsinus ir panašiai). Labai gerai veikia daigintos sėklos (labiausiai vertinami kviečiai, tačiau galima išbandyti ir kitas grūdines kultūras). Saldumynų mėgėjams, negalintiems gyventi be šokolado, pyragėlių ir kitų saldėsių, rekomenduojamas toks pat skanus, tačiau daug naudingesnis patiekalas, kuris gaminamas iš medaus, riešutų, razinų ir džiovintų abrikosų (viskas sumaišoma lygiomis dalimis, galima įdėti daigintų kviečių). Taip pat rekomenduojama valgyti produktus, kuriuose būtų daug triptofano – tai tokia amino rūgštis, iš kurios organizmas sintetina seratoniną, tai: grikiai, stambūs avižiniai dribsniai, visi pieno produktai, duona su sėlenomis, kiaušiniai, žuvis, mėsa, kalakutiena, pomidorai, baklažanai, pupos, vaisiai (ypač – bananai, slyvos, avokadai), taip pat ir riešutai.

Taigi, nepamirškime, kad mums kasdien reikia fizinio aktyvumo, niekada neaukokime miego ir rėžimo, venkime streso, sveikai maitinkimės, šypsokimės ir mūsų organizmas bus pasiruošęs bet kokiems gyvenimo ir gamtos iššūkiams.

Gražaus ir sveiko pavasario!

Visuomenės sveikatos specialistės Vilma Mažeikaitė ir Danguolė Norkevičiūtė


Atgal

Mūsų draugai