Book Appointment

© Union Dental. All rights reserved. Powered by YOOtheme.

Kaip elgtis užklupus šalčiui ar speigui?

Kai kuriems Lietuvos regionams sulaukus net 21–26 laipsnių šalčio svarbu būti budriems ir atminti, jog neįprastai šaltas oras gali sukelti įvairius širdies veiklos sutrikimus, insultą, plaučių uždegimą bei kitas ligas. Kaip tinkamai elgtis per šalčius?

Yra keletas paprastų atsargumo priemonių, kurių galite imtis, kad jūs ir jūsų artimieji būtų saugūs, užklupus speigui:

  • ruošdamiesi į lauką vilkėkite vėjo neperpučiamą paltą ar striukę; vidinius lengvus drabužius geriausia sluoksniuoti; nepamirškite kepurės, pirštinių ir šalio;
  • jei lauke plikledis, avėkite tinkamią avalynę, o geriau – venkite eiti į lauką, nesant būtinybei (ypač patartina taip elgtis vyresnio amžiaus asmenims);
  • pasirūpinkite, kad namie turėtumėte pakankamai maisto ir vaistų;
  • reguliariai gerkite šiltus gėrimus, valgykite šiltą maistą (žiemą ypač tinkamos lengvai virškinamos sriubos, įvairūs troškiniai);
  • kasmet atlikite katilų ir kitų šildymo prietaisų techninę priežiūrą, kad išvengtumėte anglies monoksido pavojaus;
  • palaikykite ryšį su artimaisiais, draugais ir giminaičiais, jei prireiktų pagalbos,
  • venkite nebūtinų kelionių, bet jei privalote keliauti, informuokite draugą ar giminaitį apie savo maršrutą ir numatomą atvykimo laiką;
  • reguliariai tikrinkite orų prognozę;
  • tinkamai paruoškite savo transporto priemonę naudojimui šaltuoju metų laiku.

Ką daryti, jei įstrigote žiemą automobilyje?

  1. Pasirūpinkite, kad jūsų transporto priemonė būtų matoma gelbėtojams. Prie antenos pririškite ryškiaspalvį audeklą, pakelkite variklio dangtį (jei nesninga) ir įjunkite vidinius viršutinius žibintus (kai variklis veikia).
  2. Iš bagažinės į keleivių saloną perkelkite viską, ko jums reikia. Likite prie savo automobilio.
  3. Tausokite kūno šilumą. Visą kūną, įskaitant galvą, apgaubkite papildomais drabužiais ar kt.
  4. Būkite budrūs ir judėkite (nuolat judinkite rankas ir kojas), kad pagerintumėte kraujotaką galūnėse.

Su šalčiu kovokitešalčiu

Jei paspaudė šaltukas, dar nereiškia, kad turite nuolat sėdėti namie (nebent esate vyresnio amžiaus ir lauke yra slidu). Bent dvi valandas per dieną turėtumėte praleisti lauke: pradėkite trumpai ir pamažu pridėkite po 15 min. Dėvėkite tik tiek drabužių, kad būtų šilta (neprisirenkite).

Kambariuose neturėtų būti „tropinė“ temperatūra – jei turite galimybę, pareguliuokite namų temperatūrą iki jums komfortiškos, o nakties metu – dar labiau ją sumažinkite, kad miegas būtų kokybiškas.

Prauskitės po vėsiu dušu: pradėkite nuo šilto, o pabaikite vėsiu/ šaltu vandeniu, vis pakaitaliodami – taip grūdinsite organizmą.

Padidinkite savo aktyvumą

Kasdienė mankšta palaikys gerą medžiagų apykaitą ir gamins šilumą jūsų kūnui. Nusikaskite sniegą savo kieme, čiuožkite snieglente arba tiesiog aktyviai kasdien vaikščiokite.

Tinkamai maitinkitės

Žiemą laikykitės tinkamai subalansuotos mitybos: pasirūpinkite, kad ji būtų praturtinta reikalingais baltymais, geraisiais angliavandeniais ir skaidulomis. Nepamirškite vartoti pakankamai skysčių.

Jei žiemą kartais kamuoja drebulys, atminkite, kad jis yra naudingas – tokiu būdu jūsų kūnas rūpinasi, kad „nesušaltumėte“.

Parengta pagal: cdc.gov ir nidirect.gov.uk

Šakių rajono visuomenės sveikatos biuras
Kur mes esame

Bažnyčios g. 39 A
LT-71123, Šakiai

Kontaktai
Darbo laikas
  • Pir - Ket

    8 - 17 val.

  • Pen

    8 - 15.45 val.

  • Šeš - Sek

    Nedirbame

Privatumo politika | Asmens duomenų apsauga

© Union Dental. All rights reserved.
Powered by YOOtheme.

© Visos teisės saugomos, Šakių rajono visuomenės sveikatos biuras

Skip to content