Book Appointment

© Union Dental. All rights reserved. Powered by YOOtheme.

Lapkričio 8-oji − Europos sveikos mitybos diena

Kasmet lapkričio 8-ąją minima Europos sveikos mitybos diena, kuri kiekvienam iš mūsų primena tinkamos mitybos svarbą ne tik fizinei sveikatai, bet ir bendrai savijautai bei nuotaikai.

Jokia paslaptis, kad Jūsų mityba stipriai įtakoja bendrą kūno sveikatą, taip pat ji labai svarbi norint susigrąžinti jėgas, ar sveikstant po sunkių ligų. Kiekvienais metais atlikti tyrimai įrodo daigiau ir daugiau faktų, kad tai, ką žmogus valgo, turi didelė įtakos gyvenimo kokybei, be to, maistą, kurį jis renkasi turi ilgalaikių pasekmių, kurios išlieka ilgus metus. Ši diena taip pat skatina žmonėms priminti sveikos mitybos vertę, ir paraginti juos pagalvoti, ką jie dedasi į burnas valgydami.

Sveika mityba priklauso nuo to, ar žmogus suvartoja jam būtinų maisto medžiagų (baltymų, riebalų, angliavandenių, vitaminų, skaidulinių, mineralinių ir kt.) tinkamą kiekį. Pagrindiniai netinkamos mitybos padariniai – viršsvoris, nutukimas arba priešingai – organizmo nualinimas, anoreksija. Nutukusių žmonių pasaulyje vis daugėja. Tačiau pastebimas ir dar vienas nemalonus reiškinys – vaikų nutukimas.

Vaikų nutukimas Europoje auga dideliu greičiu ir jos mąstai kasdien gąsdinančiai didėja. Neramina ir tai, kad užaugę tokie vaikai turės rimtų sveikatos problemų. Nustatyta, kad stebimi augantys cukrinio diabeto, cardiovaskulinių ligų, bei kepenų sutrimo ligų skaičiai. Nutukę vaikai dažniausiai nesugeba tinkamai sukontroliuoti augančio svorio, todėl išlieka nutukę suaugusiame amžiuje. Todėl jie turi didesnė riziką susirgti vėžiu, širdies sutrikimo ligomis, jiems taip pat gali pasireikšti depresijos požymiai

Pagrindiniai sveikos mitybos principai:

  • valgyti kuo įvairesnį maistą
  • valgant kuo ilgiau kramtyti maistą
  • vengti užkandžių ir greito maisto
  • vartoti kuo daugiau šviežių maisto produktų
  • valgyti daug daržovių, vaisių ir grūdinių produktų
  • rinktis produktus, kuriuose yra kuo mažiau konservantų, dažiklių, saldiklių
  • nepersivalgyti, bet ir nebadauti
  • saikingai vartoti cukrų, druską
  • vengti kavos ir alkoholio
  • gerti pakankamai vandens (rekomenduojama 1,5-2 litrus per dieną).
  • labai svarbu, kad sveikas maistas būtų neužterštas, nekenksmingas.

Pagal Lietuvos ir užsienio spaudą parengė visuomenės sveikatos specialistė Indrė Biemolt

Šakių rajono visuomenės sveikatos biuras
Kur mes esame

Bažnyčios g. 39 A
LT-71123, Šakiai

Kontaktai
Darbo laikas
  • Pir - Ket

    8 - 17 val.

  • Pen

    8 - 15.45 val.

  • Šeš - Sek

    Nedirbame

Privatumo politika | Asmens duomenų apsauga

© Union Dental. All rights reserved.
Powered by YOOtheme.

© Visos teisės saugomos, Šakių rajono visuomenės sveikatos biuras

Skip to content