Sveikos gyvensenos propagavimas
2016.12.02Vienos geriausios anti-rūkymo agitacijos reklamų
Rūkaliai gerai žino ar bent jau numano, kokią žalą rūkymas daro jų organizmui. Šiurpūs vaizdai ant cigarečių pakelio, draudimai rūkyti tam neskirtose zonose rūkalių neatbaido – žmonės matė visko, juos šokiruoti ar priversti susimąstyti nėra taip paprasta. Anti-rūkymo agitacijoms ir reklamai kasmet išleidžiami milijonai dolerių, tačiau ir šios vaizdinės žinutės ne visada pasiekia rūkančių sąmonę. Reklamų prieš rūkymą kūrėjai turi kaip reikiant pasukti galvas, kad pasiektų savo tikslą - štai keli originalūs jų darbų pavyzdžiai.
1. 42

Šis reklaminis skelbimas sarkastiškai vaizduoja 42 metų sukaktį švenčiančią ponią, kuo reklamų kūrėjai norėjo pažymėti, kad rūkymas sukelia priešlaikinį senėjimą.
2. Rūkančiųjų plaučiai

Šie stiklo imitacijos plaučiai, pripildyti cigarečių nuorūkų, buvo pakabinti lauke prie draudimų kompanijų durų, baseinų, restoranų, ligoninių. Muliažas buvo panaudotas kaip vaizdinė priemonė, kuri vaizdavo kaip atrodo rūkančiųjų plaučiai. Reiktų sutikti, kad priemonė iš tiesų traukia dėmesį ir ją ignoruoti tiesiog neįmanoma.
3. Blogoji pusė


Tai vieni liūdniausių anti-rūkymo agitacijos reklaminių skelbimų, kurie vaizduoja vaikus įkalintus aplinkoje, kurioje yra rūkoma. Tuo siekiama priversti rūkančius susimąstyti apie pasyvų rūkymą ir jo žalą šalia esantiems asmenims, ypatingai vaikams.
4. Greitai ar lėtai?

Ši reklama rūkančiam leidžia rintis, greitai ar lėtai jis nori numirti.
5. Rūkymui skirta patalpa

Kaip manote ar malonu rūkyti tokioje rūkymui skirtoje patalpoje, kai žiūrint aukštyn tu matai kapo duobes kraštus, susirinkusius tavęs atminti žmones ir pamokslininką, išlydintį tave į paskutinę kelionę? Verta susimątyti...
6. Pažaiskime

Mėgstate kompiuterinius žaidimus, kurie leidžia sprogdinti burbuliukus ar panaikinti eilutes? Lygiai taip cigaretės „žaidžia“ su rūkančiųjų plaučiais.
7. Nuostabi šypsena

Labai efektinga reklama, kuri vaizduoja, kad kuo daugiau cigarečių surūkysite tuo „efektingesnę„ šypsena turėsite.
8. Lova

Kaip sakoma – kaip pasiklosi taip išmiegosi. Ši lova vaizduoja, kad reikėtų pasidomėti, kokią gausybę negalavimų sukelia cigarečių rūkymas.
9. Ar išdrįstumėte gerti?

Ant šio vandens butelio yra užrašas – gydytojai įspėja, gerdami šį vandenį jūs rizikuojate susirgti plaučių vėžiu, širdies ligomis, emfizema, taip pat šis vanduo gali sutrikdyti jūsų nėštumą. Apačioje butelio žodžiai – ar išdrįstumėte gerti? Tuo siekiama parodyti, kaip normalu rūkantiems nekreipti dėmesio į etiketes, įspėjančias apie rūkymo žalą, ant cigarečių pakelio. Tačiau tokios etiketės iškart atkreiptų dėmesį ir susidomėjimą, jei jos butų klijuojamos ant dažnai naudojamų produktų.
10. Ar manai tai tave puošia?

Ši reklaminė agitacija atkreipia jaunimo dėmesį ir siekia pabrėžti, kad cigaretė tikrai tavęs nepuošia ir rūkalų kvapas yra ne tik nepatrauklus bet tiesiog atgrasus.
Pagal Lietuvos ir užsienio spaudą parengė
Visuomenės sveikatos specialistė Indrė Biemolt