• 8 345 52 345
  • info@sakiaivsb.lt

Neinfekcinės ligos ir traumos

2011.12.14
Nepaslyskite

3351531484_b392fe6603.jpgAtėjus žiemai, padaugėja traumų dėl paslydimo ir nukritimo. Dažniausiai rankas, kojas, stuburą ir galvą susižeidžia garbaus amžiaus moterys, krepšiais nešini pirkėjai ir tie, kurie neatsargiai lipa laiptais, vaikšto vaikų nuslidinėtais neįgaliesiems skirtais pakilimo ir nusileidimo takais. Vyresnio amžiaus žmonės dažniausiai susilaužo šlaunikaulius ar stuburo slankstelius, jaunuoliai ir vidutinio amžiaus žmonės – riešus. Vaikams neretai nukenčia galva. Dėl traumų reikėtų kaltinti ne tik valdžią, laiku nespėjančią laiku ir tinkamai prižiūrėti kelio dangos, pabarstyti takelių. Kritimų išvengti gali padėti paprastos ir neypatingos priemonės.

Venkite pasivaikščiojimų

Jei prognozuojamas plikledis, vyresnio amžiaus žmonės turėtų vengti eiti į lauką. Lipant laiptais įsikibkite į turėklus. Nesineškite rankose rankinių ar krepšių.

Tinkama avalynė ir apranga

Padą galima apklijuoti švitriniu popieriumi ar nunešti batus meistrui, kuris jais tinkamai pasirūpins. Jei visai nėra laiko, kurį laiką gali pagelbėti ant pado užklijuotas paprastas pleistras. Aukštų kulniukų, savaime suprantama, kuriam laikui teks atsisakyti.

Renkitės storiau – kristi bus minkščiau.

Tinkamas judėjimas

Stenkitės minti visą pėda, atpalaiduokite kojas per kelius. Paslydę ir susvyravę pritūpkite, kad išlaikytumėte pusiausvyrą.

Jei paslydote...

Lengva paaiškinti, kaip reikėtų kristi, tačiau griūnant tikrai sunku atsikinti juos visus. gali būti, kad norint įsivaizduoti, kaip viskas vyks, teks pasitreniruoti namie (pvz., ant čiužinio).

Jei paslydote, kirsdami stenkitės prisėsti. Taip sumažėja aukštis, iš kurio krentate. Krisdami neatsipalaiduokite, o įtempkite raumenis. Jei krentate lygioje vietoje, įtraukite galvą, prie šonų prispauskite alkūnes, ištiesinkite nugarą, kiek sulenkite kojas. Geriausia kristi ant šono. Jokiu būdu netieskite rankų (pastarasis atvejis padidina dilbio lūžio tikimybę). Jei virstate ant nugaros, prie krūtinės prispauskite kaklą ir plačiai ištieksite rankas. Jei jaučiate, kad virstate nuo slidžių laiptų, galvą ir veidą uždenkite rankomis. Neskėskite galūnių – nuo lūžių tai neapsaugos.

Jei jau nugriuvote, įsitikinkite, ar tikrai neturite traumų. Nesupainiokite lūžio su sutrenkimu, nenumokite ranka į galvos sutrenkimą ar krūtų sumušimą, nes tik prisidarysite bėdos.

Pirmoji pagalba

Prie skaudamos vietos pridėkite ką nors šalto ir patepkite tepalu, gydančiu mėlynas. Jei įtariate, kad sutrenkėte galvos smegenis (pykina, skauda galvą), kreipkitės į gydytoją. Įtarus lūžį ar išnirimą (požymiai – aštrus skausmas, tinimas, negalėjimas normaliai judinti galūnės), imobilizuokite sužeistą vietą, kad ši negalėtų judėti ir atšaldykite ją ir nepamirškite iškviesti greitosios pagalbos.



Atgal

Mūsų draugai