• 8 345 52 345
  • info@sakiaivsb.lt

Sveikos gyvensenos propagavimas

2015.02.03
Cukrinis diabetas ir mityba

Kiekvienam, sergančiam cukriniu diabetu, galvos skausmą sukelia mintys ką galima valgyti, o ko geriau visai nedėti į burną? Todėl šiame straipsnyje supažindinsime su pagrindinėmis mitybos ir elgesio taisyklėmis , bei pateiksime informaciją apie tai, ką galima valgyti sergant cukriniu diabetu ir kas palaiko normalų cukraus kiekį kraujyje.

Norint palaikyti normalų cukraus kiekį kraujyje, reikia: 
• Valgyti sveikai, palaikyti normalų kūno svorį,
• Kasdien valgyti pusryčius, priešpiečius, pietus, vakarienę tuo pačiu metu ir ne mažiau, kaip 4 kartus per dieną , bei nedideliais kiekiais,
• Kasdien tuo pačiu metu treniruotis.
• Kasdien tuo pačiu laiku reguliariai vartoti gydytojo paskirtus vaistus.

Maistas, kurį galite valgyti, jei sergate cukriniu diabetu:
1. Avižiniai dribsniai ar avižinių dribsnių košė - vienas geriausių pasirinkimųavizin___ko____.jpg pusryčiams. Avižos turi didelį kiekį tirpių skaidulų, todėl yra lėčiau virškinamos ir nesukelia staigaus gliukozės kiekio pakilimo kraujyje. Be to, mokslininkai įrodė, jog avižiniai dribsniai efektyviai mažina cholesterolio kiekį kraujyje, tinka siekiantiems sulieknėti bei mažina susirgimo diabetu riziką!

images__1_.jpg2. Teigiamą įtaką gliukozės kiekio kraujyje palaikymui turi visos žaliosios daržovės (brokoliai, salotos, porai, agurkai,). Todėl reikėtų rinktis žalias daržoves, kaip garnyrą, prie savo pagrindinių patiekalų.

3. Taip pat sergantiems cukriniu diabetu tinka ir kitos cesnakas.jpgdaržovės, tokios kaip - ridikai, morkos, kopūstai, pupelės, svogūnai, pomidorai, imbieras ir ypač česnakai, kurie, dėl savo stimuliuojančio poveikio į kasą, skatina išsiskirti daugiau insulino, be to jie dar ir galingi antioksidantai.

images_4.jpg4. Sergant cukriniu diabetu iš vaisių labiausiai tinka: papajos, apelsinai, obuoliai, granatai. Šiais vaisiais reikėtų pakeisti kriaušes, bananus, braškes, kurios žymiai labiau didina gliukozės kiekį kraujyje. Tai puiki saldainių ir saldžių pyragėlių alternatyva.

5. Cinamonas turintis savo sudėtyje daug ląstelienos, magnio, bei gamtinių cinamonas.jpgpolifenolių junginių, kurie veikia į žmogaus organizmą panašiai kaip insulinas ir mažina gliukozės kiekį, taip pat vienas iš tinkamų produktų. Mokslininkai tvirtina, kad reguliariai apie pusę arbatinio šaukštelio vartojant cinamono, cukraus kiekis sumažėja iki 20 procentų.

images__4_.jpg6. Tokie produktai, kaip graikiniai riešutai, arachisai, migdolai ir kiti riešutai savo sudėtyje turi daug riebalų, baltymų ir ląstelienos, kurie sulėtina cukraus įsisavinimą dėl ko ir sumažėja jo kiekis kraujyje. Tyrimais yra įrodyta, kad pastovus ir dažnas riešutų vartojimas gali sumažinti cukrinio diabeto išsivystymo riziką iki 30 procentų. Tik reikėtų atkreipti dėmesį į tai, kad riešutuose yra daug itin kaloringų riebiųjų rūgščių, todėl vienu metu valgyti mažiau nei 50 gramų šių produktų.

7. Galima vartoti linų ar alyvuogių aliejų, kurie turi omega-3 aliejus.jpgriebiųjų rūgščių, tiamino, magnio, mangano, vario ir tik minimalų angliavandenių kiekį.

zuvis.jpg8. Daugelyje šalių žuvis buvo ir yra svarbus maisto šaltinis. Žuvis ir jūros gėrybės saugo nuo cukrinio diabeto komplikacijų – akių tinklainės ar inkstų pažeidimų išsivystymo. Turi reikšmės kitų medžiagų apykaitos sutrikimų prevencijai. Pasirodo, jog valgant šviežią žuvį, ji ne tik mažina cukrinio diabeto riziką, bet ir yra viena iš geros nuotaikos sukėlėjų.

9. Reikia stengtis vartoti kuo mažiau alkoholio - jis turi daug images__3_.jpgkalorijų, tačiau nė trupučio organizmui reikalingų maisto medžiagų! Alkoholis yra labai pavojingas cukriniu diabetu sergantiems žmonėms. Net ir nedidelis kiekis alkoholio gali sukelti smarkų gliukozės kiekio sumažėjimą kraujyje, kuris yra labai pavojingas žmogaus sveikatai ir gyvybei. Todėl sergant cukriniu diabetu, prieš vartojat alkoholį būtina pasitarti su gydytoju.

Bet tos pačios mitybos taisyklės visiems sergantiesiems diabetu netinka. Vieniems svarbiausia neviršyti nustatytos suvartojamų kalorijų normos, kitiems svarbu mažinti riebalų ir druskos kiekį ar valgyti daug skaidulinių medžiagų turinčio maisto. Koks maitinimosi režimas tinkamiausias, reikėtų išsiaiškinti su gydytoju ar dietologu.

Viktoras Lebedžinskas


Atgal

Mūsų draugai